CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

:: Ceritera Seorang Aku ::

create your own banner at mybannermaker.com!

Sunday, January 9, 2011

(^_^) Cerita tentangku




Assalamualaikum....

Pertama sekali saya ingin mengucapkan terima kasih kepada yang sudi meluangkan sedikit waktu untuk melihat/ membaca atau hanya sekadar singgah untuk mengambil gadget di blogku ini...

Saya ingin bercerita sedikit mengenai diri saya. Saya lahir dan dibesarkan dalam keluarga yang sederhana, mempunyai 5 orang adik-beradik dan saya adalah anak yang ke-2. Alhamdulillah, saya dibesarkan dalam keluarga yang penuh dengan kasih-sayang dan kami hidup bahagia. Inilah adalah gambar seluruh ahli keluarga saya....ayah, mak, along, saya, dan adik-adik (Iffah, Haziq dan Salleh). Gambar ini diambil ketika majlis pertunangan along dan tunangnya (kini bergelar suami).

Barisan belakang, dari kanan- Maisarah (saya), Siti Mariam (along), Azizah (mak),
Mohd Isa (ayah), Nur Salleh (adik-beradik ke-3)
Barisan hadapan- dari kana-Iffah (adik bongsu), Nur Haziq (adik-beradik ke-4)

Ayah merupakan seorang peneroka Felda manakala mak pula adalah surirumah sepenuh masa. Sejak along berkahwin dan mendapat seorang anak, kehidupan keluarga saya menjadi bertambah ceria. Terutama sekali mak dan ayahlah...merekalah orang yang paling teruja dan gembira mendapat cucu sulong. Dalam sehari tu adalah dalam 3 kali telefon nak cakap dengan cucu padahal cucunya blum pandai cakap pun...hahaha...

Bukan setakat mak ayah saya sahaja, tapi dengan saya dan adik-adik sekali memang sayang sangat kat anak buah saya tu...Nama dia Muhammad Faiq Iman. Ni gambar dia...

comelkan?

Gambar ni mase Iman baru dapat 'walker' baru..Abah die yang belikan. Along hantar gambar ni melalui MMS. Disebabkan saya jauh dari keluarga, jadi saya jaranglah dapat jumpa dengan Iman. Tapi bila dapat jumpa memang saya akan peluk-peluk dan cium Iman sampai saya puas. Lagipun saya memang dari dulu sebelum dapat anak buah ni saya memang suka budak-budak. Kadang-kadang pergi pasar malam nampak bayi yang comel  mesti rasa nak pegang dan cubit-cubit.Tak taulah kenapa suka sangat dengan budak-budak. Kadang-kadang layan keletah budak-budak boleh hilangkan segala masalah  yang berat di kepala ni.

Saya paling suka gambar Iman yang ni....muka 'seposen' sangat geram!

Sebenarnya, sebelum ni saya tidak pernah berenggang dengan keluarga. Dari sekolah tadika sehinggalah sampai tingkatan 6, saya bersekolah di kampung sahaja. Tetapi bila lepas STPM barulah saya mula berjauhan dengan keluarga sebab sambung belajar kat UPSI. Ingat lagi bila dapat tau je yang dapat sambung blaja kat UPSI,  terus telefon ayah. Rasanya mak ayahlah paling gembira waktu tu sebab mak memang suka sangat kalau anak dia jadi cikgu. Itulah salah satu saat yang paling gembira bagi saya.

Sekarang dan dekat 3 tahun saya belajar di UPSI ni, dari dulu sampai sekarang setiap kali penghujung cuti semester, tiba hari nak balik semula ke UPSI, masa tulah sedih sangat. Memang akan menangis nk berjauhan dengan keluarga. Depan mak ayah memang tak tunjuk tapi bila kereta sudah mula bergerak je pergi dari perkarangan rumah tu, mulalah air mata turun berjurai-jurai...huhuhu...sedih sangat....


No comments:

Post a Comment