CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

:: Ceritera Seorang Aku ::

create your own banner at mybannermaker.com!

Sunday, August 14, 2011

:: Masak memasak ::


Assalamualaikum.....

Petang-petang ni  tak buat  apa-apa, tiba-tiba rasa nak masak pulak...Hobi aku salah satunya memasak...(kalau nak tahulah..hehe)...Aku memang suka masak...Kalau tiba-tiba rasa nak makan sesuatu aku pun masaklah...Tapi kadang-kadang makanan yang aku tak pernah masak, perkara pertama yang aku buat adalah telefon mak aku.... Buat apa telefon mak??? Laaa, sebab nak tanya maklah nak masak makanan tu macam mana..hehehe...Mestilah kene tanye sifu!!!! Baru menjadi....Apa-apa pun, masakan mak "is the best"...kan??

Harini aku masak kuih WADEH...kawan sebilik aku Aidah panggil MAGELEK...Itulah katanya...Tapi aku memang biasa panggil wadeh je....Jadi, harini dengan penuh kerajinan aku pun masaklah kuih ni...Memang jadi !! Walaupun pertama kali buat...Sedap!! Rangup!! Aku wat kuih ni sebab pakwe aku suka makan...(Ehsan)...Kalau dia duk umah, mak aku masak ni banyak dia makan...Dia memang suka...

Harini aku buat wadeh memang banyak...separuh lagi aku bagi kat Ehsan....Biar dia goreng sendiri...Untuk buka puasa ...Nak goreng dulu takut da sejuk tak syok!!! Makan panas-panas barulah sedap!!!!! Ni aku sertakan gambar kuih wadeh yang aku masak.....



Rupa memang hodohkan??? Ah! Rupa tak penting, yang penting rasa....Aku makan sedap je..Ceh, puji masakan sendiri...Habis kalau tak puji sapa lagi nak pujikan....Tapi apa-apa pun housemate aku (Didi) cakap sedap!! Heeee~ ....


No comments:

Post a Comment