CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

:: Ceritera Seorang Aku ::

create your own banner at mybannermaker.com!

Sunday, August 14, 2011

:: Sakit / Kesian ::



Assalamualaikum....

Pagi ni aku pergi Klinik Kesihatan Senawang temankan Ehsan....Sian dia demam.....Pagi ni dia tak pergi sekolah...Amik MC....Kul 7.30 pagi dia mesej minta teman dia ke klinik....Dia kata nak pergi jam 9...Jadi jam 8 aku mandi, basuh baju sekali...Sejuknya! Biasa sekolah petang mandi lambat...Ni nak kena mandi pagi-pagi  plak...Tapi tak apa...demi orang tersayang....Ceh,...

Kat klinik tu lama jugaklah tunggu dia...Dia masuk bilik nombor 8...Aku tengok orang da keluar masuk bilik tu lepas giliran dia, tapi dia tak keluar-keluar....Tiba-tiba satu mesej kat telefon aku masuk......Rupanya Ehsan mesej...Ceh..dalam bilik Dr sempat lagi mesej aku.....Apa mesejnya??

Dia suh aku tunggu...dia kena masuk gas.....Ooooo....aku pun balas 'okey'...

Masa tunggu dia, aku nampaklah seorang Cina ni dengan anak dia sedang berborak dengan orang India (suami isteri)....Tiba-tiba terlintas satu pertanyaan kat fikiran aku...mereka guna bahasa apa yek??? (Kang kalau guna bahasa Tamil, Cina tu mungkin tak faham...kalau guna bahasa Mandarin plak, kang India tu pula tak faham..hehehe)...Dengar punya dengar, mereka guna bahasa Melayulah!!!...biasalakan....Tengok berapa luasnya penggunaan bahasa Melayu...Tapi yang sedihnya kadang-kadang orang Melayu sendiri sudah malu menggunakan bahasa Melayu sendiri...lebih mengagung-agungkan bahasa Inggeris....Kesiankan...Orang bangsa lain pun berborak tak guna bahasa Inggeris tapi guna bahasa Melayu....Kita ni sepatutnya memartabatkan bahasa Melayu supaya ia menjadi bahasa yang akan kekal dan luas penggunaannya di seluruh dunia....!!! Yaah!!!!!


No comments:

Post a Comment